Σύγχρονος Χορός

Ο σύγχρονος χορός ξεκίνησε από μία ομάδα χορευτών (Martha Graham, Jose Limon & Merce Cunningham)  στα τέλη του 19 αιώνα και αρχές του 20ού αιώνα στην Αμερική και την Ευρώπη.

Στόχος τους ήταν να δημιουργήσουν μία καινούργια γλώσσα χορού, λιγότερο κωδικοποιημένη και αυστηρή από το κλασικό μπαλέτο, να ενσωματώσουν τα στοιχεία της ελεύθερης κίνησης, την έκφραση των συναισθημάτων, την ανακάλυψη της προσωπικής  δημιουργίας μέσα από την κίνηση και το ρυθμό.

Πρόκειται για ένα εκφραστικό είδος χορού που ενσωματώνει στοιχεία μπαλέτου, μοντέρνου χορού και jazz χωρίς όμως να ακολουθεί την αυστηρή ακαδημαϊκή φόρμα και τεχνική.

 

Είναι η τέχνη που πηγάζει από τη φυσικότητα της ανθρώπινης κίνησης, σε σχέση με την προσωπικότητα του κάθε μαθητή.

Στη σχολή μας τα μαθήματα στηρίζονται στην τεχνική release με κάποιες βασικές αρχές της τεχνικής του Lιmon.

Με αυτήν την τεχνική, ο κάθε χορευτής απελευθερώνεται σταδιακά από τις αναστολές, που εμποδίζουν την ελεύθερη ροή της κίνησής του. Ανακαλύπτει τις δυνατότητες της προσωπικής του έκφρασης, αποκτώντας ευλυγισία και αρμονία στον χορό του.

 

Το αποτέλεσμα είναι η αίσθηση ψυχικής ανακούφισης και εκφραστικής πληρότητας, μέσα από την απελευθέρωση των συναισθημάτων τους.

Αναπόσπαστο κομμάτι κάθε μαθήματος είναι ο αυτοσχεδιασμός (για να απελευθερωθεί η κάθε ξεχωριστή έκφραση και δημιουργικότητα για κάθε εν δυνάμει καλλιτέχνη-χορογράφο) και το contact improvisation (συνεργάζομαι-συνδέομαι-εμπιστεύομαι μέσα από ασκήσεις που απευθύνονται σε δυο ή περισσότερα άτομα).

 

Ο σύγχρονος χορός εστιάζει στη χρήση της βαρύτητας και του βάρους του σώματος. Απαιτεί γρήγορες, ομαλές εναλλαγές κινήσεων και επιπέδων.  Με αυτό το τρόπο ενδυναμώνει πολύ το σώμα και τα αντανακλαστικά του μαθητή.

Οι συνδυασμοί αποτελούνται από “floor work”, πηδήματα, ντουέτα (partnering), “contraction – release” πεσίματα, επαναφορές & αυτοσχεδιασμό. Μέσα από τον αυτοσχεδιασμό οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να εξερευνήσουν τα συναισθήματά τους και να τα εκφράσουν μέσω της κίνησης και της μουσικής.

«…για το παιδί, το να χορέψει είναι τόσο σημαντικό, όσο το να μιλήσει ή να φάει.» Bejart (1981)

ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΖΟΥΜΕ – ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ – ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ

Στην σχολή μας θα βρείτε τμήματα παιδικά – εφηβικά και ενηλίκων.